Post

7 powszechnych błędnych przekonań na temat wody pitnej


Sprawdź urządzenia w ofercie sklepu OxyShop.pl:

Dystrybutor wody B4 czarny Borg&Overstrom Kup teraz
Filtr do wody Bluewater Cleone Balance – model 2021 Kup teraz
Zmiękczacz wody Ecowater eVOLUTION 500 Power ECOMULTI Kup teraz

Istnieje wiele błędnych przekonań na temat wód pitnych na całym świecie. Te "mity", które są często promowane przez firmy mające na uwadze własne interesy, przetrwały próbę czasu.

Przyjrzyjmy się niektórym z tych mitów i odkryjmy prawdę, wykorzystując naukę i powszechną wiedzę.

1. Odwodnisz się tylko wtedy, gdy dużo się pocisz

 Możemy ćwiczyć, chodzić do pracy lub po prostu przebywać w domu. Możemy tracić wodę z powodu wysokich temperatur i innych aktywności fizycznych.

Ale pocenie się nie jest jedynym sposobem na utratę wody. Nasze ciało może "wydychać" nawet do 400 ml wody dziennie, po prostu oddychając. Jeśli jesteśmy aktywni fizycznie lub jeśli dni są gorące, ta liczba może być jeszcze wyższa.

Oznacza to, że nawet w zimne dni lub gdy klimatyzator jest ustawiony na maksimum lub na wysokie obroty, nadal tracimy wodę. Nawet jeśli nie pocimy się zbytnio, ważne jest, aby pozostać nawodnionym. Nie czekaj, aż pojawi się pragnienie. Pij wodę regularnie, aby uzupełnić utracone płyny.

Regularne picie wody pomoże Ci osiągać najlepsze wyniki, bez względu na pogodę i to, co przyniesie dzień. Utrzymanie nawodnienia może pomóc w skupieniu uwagi. Twoje ciało będzie funkcjonować prawidłowo. Zdrowy umysł jest możliwy tylko wtedy, gdy jest zdrowe ciało. Będziesz bardziej produktywny i będziesz dokonywał lepszych wyborów. Będzie to miało pozytywny wpływ na Twoje życie osobiste i zawodowe.

Nawet jeśli jesteś w pracy, możesz czuć się odwodniony. Nasze oddychanie i procesy metaboliczne powodują, że codziennie tracimy wodę. Po intensywnym wysiłku fizycznym możemy potrzebować więcej wody do picia. Nawet jeśli siedzimy w pracy, nasze ciała nadal funkcjonują i potrzebują wody, aby utrzymać je w stanie nawodnienia.

2. Czy pijesz osiem szklanek wody dziennie?

Jest to prawdopodobnie najczęstsze błędne przekonanie. Być może słyszałeś tę radę, odkąd byłeś dzieckiem. 8 szklanek wody to zalecane dzienne spożycie. Być może czytałeś na blogach o zdrowiu, że jest to nadal najlepsza praktyka.

8 szklanek to arbitralna liczba. Każdy z nas ma inny wzrost, wagę i budowę ciała. Nie wszyscy musimy pić 8 szklanek wody. Poza różnicami fizycznymi, mamy też różne aktywności i wiek. Zapotrzebowanie na wodę na każdy dzień również będzie się różnić.

Nie jest również możliwe, aby przestrzegać tej praktyki religijnie każdego dnia przez resztę naszego życia. Stajemy się tak zajęci, że zapominamy o piciu wody. Możemy wypijać tylko 4 szklanki wody dziennie.

Nie martw się. Nadal możesz wypełnić swój limit, ponieważ możesz czerpać wodę z innych źródeł (np. innych napojów, owoców i warzyw. Większość owoców zawiera co najmniej 80 procent wody. Inne napoje, takie jak herbata i kawa, również zawierają dużo wody.

Nie jest to powód, aby pominąć szklankę wody. Jeśli stoisz przed wyborem między szklanką a filiżanką herbaty, wybierz wodę. To nawet lepiej, jeśli masz ochotę na słodycze.

I tak przez większość czasu będziesz otrzymywać wodę, której potrzebujesz. Możliwe jest, aby nadal pić 8 szklanek wody dziennie. Łatwo jest o tym pamiętać, ponieważ uczono nas tego od najmłodszych lat. Możesz również wypić dodatkową szklankę wody po przebudzeniu lub podczas lunchu.

3. Picie większej ilości wody poprawia stan Twojej skóry

Woda jest również niezbędna dla komórek skóry. Aby zachować zdrowe komórki skóry, musisz utrzymywać je nawodnione. Nie oznacza to jednak, że Twoja cera i wygląd się zmienią.

Istnieje wiele czynników, które mogą mieć wpływ na naszą skórę. Stres, palenie, niewłaściwa dieta, brak snu i inne czynniki mogą wpływać na naszą skórę. Możesz nie zauważyć żadnych zmian na swojej skórze, nawet jeśli będziesz pić więcej wody przez kilka miesięcy lub cały rok.

Komórki skóry potrzebują czegoś więcej niż tylko wody. To samo dotyczy każdej części naszego ciała. Potrzebujemy składników odżywczych, antyoksydantów. Zdrowe życie oznacza, że mamy wystarczająco dużo snu, jemy zdrową żywność, relaksujemy się i zwalniamy. ).

Woda wypłukuje toksyny, być może gdzieś już to czytałeś. Prawdopodobnie będziesz mieć świecącą, zdrowszą skórę, jeśli w Twojej krwi będzie mniej toksyn. Nie spodziewaj się tego. Nawet jeśli będziesz stale nawodniona, możesz nie zauważyć żadnej różnicy. Jak już wspomnieliśmy, istnieje wiele czynników, które mogą mieć wpływ na Twój wygląd. Nie przywiązuj zbyt dużej wagi do kwestii nawodnienia.

Czy chcesz zmniejszyć cienie pod oczami i opuchliznę? Czy chcesz, aby Twoja skóra promieniała? Te korzyści wykraczają poza wodę. Nawodnienie może pomóc Ci poczuć się zdrowiej, ale niekoniecznie poprawi Twój wygląd.

4. Utrata wagi może być osiągnięta poprzez picie większej ilości wody

Kolejny mit. To jest kolejny mit. Ludzie wierzą, że jeśli czujesz się pełna (ze względu na wodę), będziesz jeść mniej, co może prowadzić do utraty wagi. Zmniejsza to również uzależnienie od napojów słodzonych (które mogą zwiększyć ilość tkanki tłuszczowej).

To nie jest takie proste. Nasze ciała podlegają złożonym procesom biochemicznym. Utrata wagi nie jest gwarantowana przez picie większej ilości wody. Możemy również wykorzystać wymówkę picia większej ilości wody, aby więcej jeść. Wierzymy, że picie większej ilości wody wypłucze toksyny i pomoże w utracie wagi.

Nie powinieneś pokładać całej swojej nadziei w samej wodzie. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli Twoim celem jest schudnięcie lub zmniejszenie obwodu talii. Ważne są regularne ćwiczenia i zdrowa dieta.

To może być zbieg okoliczności, jeśli schudniesz i myślisz, że to dzięki wodzie. Może to być znak, że jesteś bardziej świadomy zdrowia, jeśli pijesz więcej wody. Jest prawdopodobne, że masz zdrową dietę i dobrą fizyczną rutynę. Być może również dostajesz wystarczająco dużo snu każdej nocy. Te praktyki mogą pomóc Ci schudnąć.

5. Napoje sportowe są lepsze niż woda

Napoje sportowe są bardziej popularne niż woda. Widzimy celebrytów i sportowców pijących te napoje. Myślimy wtedy, że to właśnie te napoje napędzają ich wyniki. Wielu innych sportowców i entuzjastów fitnessu również wybiera napoje sportowe zamiast wody.

Napoje sportowe zawierają elektrolity, które uzupełniają elektrolity utracone w wyniku intensywnych ćwiczeń. Napoje te mogą również zawierać cukier, aby napędzić organizm. Jest to dobra opcja, jeśli dużo się pocisz (np. po bieganiu w maratonach lub grze w koszykówkę.

Niektórzy ludzie polegają całkowicie na napojach sportowych, gdy bardzo się pocą (np. latem w Sydney jest gorąco. To nie jest dobry pomysł. Nasze ciała są w stanie poradzić sobie z ciepłem i utratą elektrolitów. Aby zastąpić płyny, jeśli jesteś zdrowy, wystarczy wypić szklankę chłodnej, orzeźwiającej wody. Elektrolity można znaleźć w owocach, warzywach i codziennej żywności.

Można też spotkać ludzi pijących napoje sportowe na siłowni. Jeśli po prostu regularnie ćwiczysz (a nie biegasz w maratonach), nie musisz pić nic innego niż wodę, aby ugasić pragnienie lub uzupełnić utracone płyny. Napoje sportowe są świetne dla tych, którzy stracili dużo elektrolitów przez długi okres czasu. Woda jest wystarczająca do większości aktywności.

Czysty mocz oznacza, że zawsze jesteś odpowiednio nawodniony

Wiele osób uważa, że czysty mocz oznacza, że toksyny i inne odpady zostały rozcieńczone. Oznacza to, że otrzymujemy wystarczającą ilość wody, aby je wypłukać.

Ilość toksyn i innych odpadów w moczu nie decyduje o jego kolorze. Zależy on również od tego, jak zdrowi jesteśmy i co jemy. Mocz może przybrać żółty kolor, jeśli regularnie przyjmujemy multiwitaminy, zwłaszcza te o wysokim poziomie B complex.

Powinniśmy również zwracać uwagę na to, jak często korzystamy z łazienki. Aby wypłukać toksyny i inne produkty odpadowe, powinniśmy oddawać mocz co kilka godzin. Może to spowodować uszkodzenie nerek i obniżenie jakości krwi.

Nie ma znaczenia, jak bardzo jesteś zajęty, ważne jest, aby pić wodę i oddawać mocz co kilka godzin (szczególnie, gdy pracujesz). Nasze ciała zużywają więcej składników odżywczych i płynów podczas godzin pracy. W rezultacie, nasze ciała gromadzą więcej odpadów. Odpady te muszą być regularnie usuwane z moczem.

Czysty mocz nie musi być oznaką odwodnienia. Czysty mocz nie musi oznaczać, że pijesz wystarczająco dużo wody. To nie jest wymówka, by nie być nawodnionym.

7. Woda butelkowana to najbezpieczniejszy wybór.

Woda butelkowana jest szczelnie zamknięta i oczyszczona w skomplikowanych procesach. Dlatego wielu ludzi wierzy, że jest to najlepsza opcja dla pozostania nawodniony. Jest to również najwygodniejsza opcja. Wodę butelkowaną można kupić online w każdej chwili. Jest to również wygodne dla tych, którzy jeżdżą samochodem lub mieszkają daleko od domu.

Picie z plastikowych butelek może jednak stanowić ryzyko. Niektóre substancje chemiczne mogą przedostawać się do wody, którą pijemy. Te chemikalia można znaleźć w uszczelniaczach i plastikowych butelkach.

Kupując wodę butelkowaną będziesz również narażony na kontakt z bardziej kuszącymi napojami (alkoholowymi lub słodzonymi). Napoje te są często lepiej wyeksponowane na półkach sklepowych. Możesz zdecydować się na picie słodzonych napojów zamiast wody butelkowanej. Może to stać się rutyną. Może to prowadzić do pogorszenia się stanu zdrowia fizycznego i psychicznego.

Woda butelkowana będzie miała bezpośredni wpływ na nasze środowisko i zdrowie fizyczne. Plastikowe butelki gromadzą się na wysypiskach śmieci i w oceanach. Wyobraź sobie, że używasz tylko jednej plastikowej butelki dziennie. W ciągu roku zużyjesz 300+ plastikowych butelek.

Plastikowe butelki nie nadają się również do recyklingu w dużych ilościach. Kończą na wysypiskach śmieci i w oceanach. Mogą blokować przepływ wody i zajmować dużo miejsca. Plastikowe butelki mogą uwięzić lub zabić ryby i inne zwierzęta morskie (przypadkowe spożycie).

Wielu mieszkańców Sydney i firm decyduje się na zdrowszą i bardziej przyjazną środowisku opcję. Wiele osób prosi o zainstalowanie systemów filtracji wody w swoich domach lub firmach. Filtry te mogą zapewnić czystą wodę, dzięki czemu nie trzeba kupować wody butelkowanej. Systemy te są również mniej kosztowne.

 


Sprawdź urządzenia w ofercie sklepu OxyShop.pl:

Dystrybutor wody BWT AQA Drink Pro 20 Kup teraz
Filtr do wody AQUAPHOR Kryształ H filtr pod zlew oczyszczający i zmiękczający Kup teraz
Zmiękczacz wody BWT Perla Silk XL (25 litrów złoża) Kup teraz

Komentarze (0)

Zostaw komentarz